6 Nisan 2011 Çarşamba

Baba ve Piç-İzlenimlerim

Aylardır nihayet zorlanmadan okuyabileceğimiz bir kitap önerildi de rahat rahat okuyup geldik.Ben kendi adıma artık bu ay da bitirmeden gelirsem beni döverler diye düşündüğüm için kendimi zorlayıp bitirdim kitabı.Hatta son 7 sayfayı metroda okudum.Tam ucu ucuna denk geldi yani.

Kitapı sevdim diyebilirim.İlk başta fazla sayıda tek tek kurguya giren karakterler beni yorsa da sonlara doğru tüm karakterleri benimseyip gözümde canlandırabildim.Onların yerine kendimi koyabildim.Tabii unutmadan 1915 olayları konusunda Elif Şafak gibi düşünmediğimi belirtmek isterim.Bana sorarsanız olan biten nedeniyle kimseden de özür dilememiz gerekmiyor.Tarihsel perspektiften bakıldığında kısa sayılabilecek bir zaman dilimi öncesinde Ermeni terör örgütü Asala'nın 40'tan fazla diplomatımızı şehit ettiğini de Özür kampanyası başlatanlara hatırlatmak isterim.

Bunun dışında kitap bana sorarsanız roman tekniği açısından gayet temiz, gayet başarılı.Sonlara doğru son yirmi yılda her romanda göreülen Post Modernist zorlama ve kurgu manevralarını saymazsak.Bana sorarsanız kitabın başında da sonunda da yinelene ve böylece bir parantez oluşturan gökten başına ne gelirse gelsin şükredeceksin cümlesi gereksiz.Girişte de garipsedim sonda da.Tabii burda benim kavrayamadığım özel bir gönderme yoksa.Bilemiyorum.Onun dışında yine sadece bana özgü bir eleştiri Ben Armanuş'u fazlasıyla Elif şafak buldum.Canım ne var bunda Hikmet'te Oğuz Atay değil mi dediğinizi duyar gibiyim.evet öyle ama Hikmet akı karasıyla dengeli bir tip.Hatta gülünç.Yazarın Hikmet tiplemesiyle kendini zaman zaman aşağıladığı bile söylenebilir.Oysa Armanuş sanki ideal insan.Hem entellektüel hem güzel bir Elf (Ermeni) kadın.O kadar kategorize edilemez biri ki erkekler onu gördüğünde diliniy yutuyor kafaları karmakarışık oluyor vss.

Bir de toplantımızda da belirttiğim gibi Syf 192'de vücut ivmesi vesaire ne oluyoruz yahu? Elif abla hem sözel bilimlere vakıfım hem pozitif bilimlere mi demek istiyor.Hoop diyorum ben de o zaman.O iş o kadar kolay değil.Kitap içinde böyle egovari kaygılarla yazılmış bilimsel bilgilere hiç gerek yok.İrrite edici oluyor bence.
Neyse tüm zorlama ve irritasyonlara rağmen ben okumadan önceki önyargılarımdan kurtuldum bence E.Ş. sadece magazine güzel bir yazar değil aynı zamanda iyi bir yazar ve geldiği yeri hakediyor:Yalnız öyle edebiyatı kökünden değiştirecek bir dahi yazar falan değil.Yani örneğin bir Leyla Erbil değil ve olmayacak.

Görüşlerim bunlar.Gelecek ayki toplantı da görüşmek üzere.Herkese iyi okumalar....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder