1 Ekim 2010 Cuma

BABAMIN ETTİĞİ BOKTAN LAFLAR

Normalde bu blokta bu tarzda kitaplara yer vermeyi planlamıyorum ama bu kitabı D&R da gezerken öylesine almıştım (üzerinde Mayıs 2009'dan beri New York Times'da best seller olduğu yazıyor) fakat kitap beni resmen içine çekti. Kitabı alır almaz, alışveriş merkezinin restaurant katında bir masada vakit geçirmek için okumaya başladım. (Beğendiğim bir montun uygun bedeninin depodan gelmesini bekliyordum).Bu bir saat nasıl geçer derken, bir buçuk saat sonra mağazaya döndüm.Kitap o kadar komik. Tanıtım yazısında da dendiği gibi bazı yerlerde durup kahkahalarla güleceksiniz.Örneğin: Su kaydırağından neden kaymak istemediği sorulduğunda? "Bir tüpten10 yaşındaki çocukların sidiğiyle dolu bir havuza fırlatılmak istemediğini" söylemesi. Ya da Schindler'in listesini seyrederken oğlunun şeker istemesi hakkında; Ne istiyorsun -ne -Şeker mi? O. çocukları insanları gaz odalarına atıyorlar ve sen şeker mi istiyorsun? demesi gibi beni çok güldüren şeyler var bu kitapta. Aynı zamanda bir senaryo yazarı olan Justin Halpern kitabın yazılma süreciyle ilgili olarak; önce birkaç arkadaşının takip ettiği, babasının sözlerini yazdığı, twitter bloğunun, zamanla ellibinin üzerinde follower'a sahip olması üzerine , kuzenleri, kardeşleri ve annesiyle, babasının geçmişte söylediği şeyler üzerine konuşup, notlar aldığını ve kitabın bu notlardan çıktığını söylüyor. Kitabın yayınlanmasından sonra, şu an "Shit my dad says" twitter bloğunun iki milyona yakın follower'ı var. Evet yanlış okumadınız tam 1,770,000 takipçisi var bloğun. Bence hiç de öyle iddia edildiği gibi boş bir kitapta değil. Küfürlü ve kaba da olsa adamın oğlu Justin' e verdiği birçok öğüt çok yerli yerinde...Özetle ve özellikle bloğumuzun erkek takipçilerine; 'Alın, okuyun, pişman olmazsınız' diyorum. Saygılarımla. İyi okumalar efendim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder